Одржана едукација о енергетској ефикасности
Прати нас на мрежама

Општинске вести

Одржана едукација о енергетској ефикасности

Клик на вести

Објављено

-

Фото: backapalanka.rs

У циљу подизања свести око енергетске ефикасности је у петак, 27. децембра прошле године у великој сали Скупштине општине Бачка Паланка одржана едукација за грађане, представнике привреде и локалне самоуправе у вези са енергетском ефикасности коју је реализовала Регионална развојна агенција Бачка у сарадњи са Општином Бачка Паланка.


Поред подизања светси око енергетске ефикасности, едукација је одржана о коришћењу обновљивих извора енергије са посебним фокусом на соларну енергију и савремене системе грејања и хлађења. Едукација је реализована у склопу пројекта „Промоција енергетске ефикасности и коришћења обновљивих извора енергије у региону Бачка“ који је подржало Савезно министарство за економску сарадњу и развој Немачке у сарадњи са ГИЗ-ом (немачком организацијом за међународну сарадњу).

-Покушали смо да анимирамо и представнике других локалних самоуправа како би чули нешто више о енергетској ефикасности. Ова едукација је везана за термоизолацију објеката, увођење топлотних пумпи, односно за поставку соларних панела који су намењени за соларне електране, рекла је Николина Пуповац, виши пројектни менаџер Регионалне развојне агенције „Бачка“.

Николина Пуповац је додала да је у Бачкој Паланци отворен Центар за енергетско саветовање где затинтересовани грађани могу да добију све потребне информације о овој теми. Центар за енергетско саветовање се налази у Општинској управи Општине Бачка Паланка.

Енергетски менаџер Општине Бачка Паланка Ана Фекете је напоменула да је Савезно министарство за економску сарадњу и развој Немачке и ГИЗ подржало отварање још два Центра за енергетско саветовање у Ужицу и Зајечару што ће рећи да је наша локална самоуправа једна од ретких општина у Србији која ради на енергетској ефикасности.

-Закон о становању и одржавању зграда и Закон о енергетској ефикасности су омогућили спровођење ових активности које су усклађене са важећом регулативом Европске уније. Центар за енергетско саветовање је конципиран као врста јединственог шалтера за одрживо становање, односно одрживо коришћење енергије са фокусом на енергетску ефикасност стамбених зграда. Зашто баш стамбених зграда? Зато што су оне појединачно највећи потрошачи енергије, док се код домаћинстава највише троши енергија на грејање и хлађење, као и топлу воду. Више од половине стамбених објеката у нашој земљи је старије од 50 година и немају адекватна енергетска својства. Због тога је енергетска ефикасност стамбених зграда дефинисана као један од приоритета националних политика. Управо због тога Министарство рударства и енергетике Србије са јединицама локалних самоуправа финансира и реализује ове активности за породичне куће и станове, навела је Ана Фекете.

Општински енергетски менаџер је додала да је наша локална самоуправа у одлуци о буџету Општине за 2025. годину за енергетску ефикасност определила 10 милиона динара, а још толико ће субвенционисати ресорно Министарство.

-Следеће године ће грађани наше општине моћи да конкуришу за мере енергетске санације које је дефинисало Министарство рударства и енергетике Србије. То су замена столарије, уградња термичке изолације, топлотних пумпи и замена старих котлова и пећи на чврсто гориво ефикаснијим котловима, замена и уградња инсталација грејања, грејних тела и пратеће опреме, као и кровне соларне електране за производњу електричне енергије за сопствене потребе. У том смислу ће Центар за енергетско саветовање бити посвећен пружању благовремених информација заинтересованим грађанима, додала је Ана Фекете.

О свим питањима око енергетске ефикасности ће грађани моћи да се ближе информишу у канцеларији 33ц на првом спрату Општинске управе Општине Бачка Паланка где је успостављен Центар за енергетско саветовање. Заинтересовани грађани могу да се информишу о енергетској ефикасности и на фејсбук страници Центра за енергетско саветовање.

Д. З.

Остави коментар

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Општинске вести

Планиране и реализоване активности јавних предузећа

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Општинско веће разматрало је и прихватило 22. маја Информацију о степену усклађености планираних и реализованих активности јавних предузећа за период 1. јануара до 31. марта ове године.


Информацију је образложио руководилац Одељења за привреду Општинске управе Младен Лучић.

-Увек разматрамо ЈКП „Комуналпројект“ и ЈП „Стандард“. Што се тиче Jавног комуналног предузећа „Комуналпројект“, пословни приходи остварени су са 81 одсто, а пословни расходи са 82 одсто у извештајном периоду. Стање на рачуну предузећа 31. марта било је за 24 одсто веће у односу на план. ЈКП „Комуналпројект“ је у првом кварталу остварило добит од 675 хиљада динара. Када је у питању јавно предузеће „Стандард“, у прва три месеца остварен је негативни пословни резултат и губитак.

Д. З.

Настави са читањем

Општинске вести

Отуђење неизграђеног грађевинског земљишта

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

На заседању Ошптинског већа 22. маја, усвојен је Закључак о покретању поступка отуђења неизграђеног грађевинског земљишта у јавној својини локалне самоуправе и то за парцеле 6678/6 и 6678/7 у катастарској општини Бачка Паланка.


Руководилац Одељења за привреду Општинске управе Младен Лучић рекао је да се поменуте парцеле налазе иза Словачког дома у улици Дунавска обала у нашем граду, а да је парцела 6678/6 површине 9.643 квадратних метара, док је почетна цена 10.643.943,40 динара. Парцела 6678/7 заузима површину од 9.738 квадратних метара, а почетна цена је 10.748.804,40 динара.

-Задужује се надлежна општинска Комисија за грађевинско земљиште да објави оглас и спроведе поступак јавног надметања. Земљиште на овим парцелама је неуређено, а према планској документацији поменуте парцеле намењене су за вишепородично становање, рекао је Лучић.

Донет је и Закључак о покретању поступка отуђења неизграђеног грађевинског земљишта у јавној својини Општине Бачка Паланка јавним надметањем за парцелу број 1/3 у катастарској општини Челарево. Укупна површина парцеле је 31.435 квадратних метара са почетном ценом 15.133.437,70 динара, а налази се код православног гробља у Челареву. Према планској документацији, намењена је за малу привреду и складишта.

Д. З.

Настави са читањем

Општинске вести

Општинско веће: Расправа о извештају о стипендијама

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Фото: Недељне новине

У четвртак, 22. маја у малој сали Скупштине општине одржана је седница Општинског већа на којој се најдужа расправа водила око извештаја о раду Комисије за доделу стипендија за школску 2024/25. годину.


Расправу је покренуо члан Општинског већа Стево Карановић који је поставио питање да ли се општинске стипендије исплаћују студентима блокадерима, заборављајући при том чињеницу да су студенти који нису полагали испите још у систему образовања. Мита Лачански рекао је тим поводом да су студенти блокадери добили стипендије на основу просека из школске 2023/24. године када није било блокада. На крају крајева, додао је Лачански, није локална самоуправа та која треба да проверава да ли неко иде на факултет и полаже испите или не. За то постоје факултетске службе.

Руководитељка Одељења за друштвене делатности Вера Жарковић навела је да су општинске стипендије додељене на основу конкурса расписаног од 2. септембра до 2. октобра за ученике средњих школа, односно од 2. октобра до 2. новембра за студенте. На конкурс се пријавило 248 средњошколаца, односно 168 поднетих пријава за студентске стипендије.

-Додељено је 65 стипендија средњошколцима у висини од 4.000 динара на месечном нивоу, од тога пет стипендија ученицима средњих школа који имају статус особа са инвалидитетом. Додељено је и 95 стипендија студентима у износу од 5.000 динара месечно, од тога пет стипендија студентима са инвалидитетом, рекла је Вера Жарковић.

На крају је извештај ипак усвојен већином гласова, док је Стево Карановић био уздржан.

Представник Дома здравља „Др Младен Стојановић“ Александар Божић предложио је да се дужности мртвозорника разреши докторка медицине Мила Стојановић, а за новог мртвозорника именује доктор Дејан Мајсторовић, што је Општинско веће прихватило.

Чланови Општинског већа дали су сагласност на нови Правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у Установи „Културни центар“. Директорка установе Оља Нађ нагласила је да је, због повећаног обима посла, потребно извршити измену назива радног места где се вински мајстор замењује реквизитером – радником за плакате.

Дата је сагласност на одлуку Савета месне заједнице Товаришево о пријему у радни однос и финансирању, средствима општинског буџета, једног запосленог, односно секретара месне заједнице на период од две године.

Измењен је и Правилник о унутрашњој организацији и систематизацији радних места у Општинској управи, где су промењени називи појединих радних места.

Д. З.

Настави са читањем

Najčitanije