Меркур продат за 1,2 милиона евра
Прати нас на мрежама

Општинске вести

Меркур продат за 1,2 милиона евра

Клик на вести

Објављено

-

Фото: Недељне новине

Непокретности које чине комплекс „Меркура“, некадашње фабрике кожне галантерије, продат је у поступку јавног надметања који је одржан у среду, 12. јуна. 


Петочлана Комисија за прибављање и располагање непокретности у јавној својини Општине Бачка Паланка спровела је поступак јавног надметања на који је пристигло две понуде – од стране фирме „Лужанка ДОО“ из Бачке Паланке и од стране фирме „Woby House“ из Новог Сада.

Како нико од заступника фирме „Woby House“ није приступио поступку јавног надметања, сматрало се да је одустао од понуде, те је комплекс Меркура продат фирми „Лужанка ДОО“ за 1.249.200 евра што је била и почетна цена.

Власник „Лужанке“ је словачка фирма са седиштем у Братислави, а њен законски заступник је Juraj Mázor. Како је и предвиђено Планом детаљне регулације блокова 12 и 51 – „Меркур“, на месту некадашње фабрике биће изграђен стамбено-пословни комплекс.

Фабрика „Меркур“ у Бачкој Паланци изграђена је 1926. године и била је један од највећих произвођача кожне галантерије у овом делу Европе. Након што је отишао у стечај, било је више покушаја његове приватизације, а 2015. године општина је купила објекте фабрике „Меркур“. Из општинског буџета плаћено је преко 60 милиона динара Агенцији за приватизацију, односно држави Србији.

Д. Ј. Бујак

Остави коментар

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Општинске вести

Извештаји о раду пред општинским већницима

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Фото: Недељне новине

На дневном реду 31. седнице Општинског већа, одржане у петак, 14. марта, нашло се седам тачака. Већници су између осталог, усвојили Извештај о раду и Финансијски извештај Центра за социјални рад за 2024. годину, као и Финансијски извештај Предшколске установе „Младост“ Бачка Паланка.


Међу тачкама нашао се и Извештај о раду Општинске управе за 2024. годину који је представила начелница Рајка Појужина. У Извештају се налази детаљно појашњење активности свих одељења који раде у оквиру Општинске управе. Једно од одељења чије услуге грађани можда највише користе јесте Одељење за друштвене делатности које је током 2024. године, у складу са Законом о финансијској подршци породица са децом донело 381 решење којима је признато право на родитељски додатак за прво, друго, треће, четврто дете и близанце. У складу са Општинског одлуком о пружању финансијске помоћи породици за свако рођено дете донето је 377 решења којим се признаје право и 2 решења којима није признато право јер нису испуњавали услове прописане Одлуком. На основу Одлуке о регресирању трошкова смештаја и превоза ученика средњих школа и студената, донето је 325 решења којима се ученицима средњих школа и студентима признаје право на регресирање трошкова домског смештаја, а на основу поднета 654 захтева ученицима средњих школа и студентима признато је право на регресирање трошкова превоза.

На Конкурс за доделу стипендија ученицима и студентима који је расписала Комисија за доделу стипендија, поднето је укупно 416 захтева, од чега су 248 захтева поднели ученици средњих школа, а 168 захтева поднели су студенти, а закључено је 219 уговора о додели стипендија.

У Општинској управи Општине Бачка Паланка на дан 31.12.2024. запослено је 123 лица на неодређено време, од чега за 6 лица мирује радни однос, док је постављних, изабраних и именованих лица 14. Током прошле године 5 лица је засновало радни однос на неодређено време, док је још 19 било ангажовано ради замене или привременог повећања обима посла.

Већници су донели и Решење о давању сагласности на Одлуку Савета месне заједнице Челарево о пријему у радни однос и финансирању једног запосленог из средстава буџета Општине Бачка Паланка.

Дневни ред 31. седнице Општинског већа био је допуњен са још једном тачком – разматрање Кварталног извештаја о реализацији Програма за рад савета за координацију послова безбедности саобраћаја на подручју локалне самоуправе Бачка Паланка за период октобар-децембар прошле године. У овом Извештају табеларно су приказане реализоване и планиране активности које за циљ имају унапређење саобраћајне инфраструктуре, рад Савета за безбедност саобраћаја, унапређење саобраћајног образовања и васпитања као и превентивне активности из области безбедности саобраћаја.

Д. Ј. Бујак

Настави са читањем

Општинске вести

У 2024. години 295 жртава насиља у породици у општини Бачка Паланка

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Фото: Canva

Извештај о раду Центра за социјални рад општине Бачка Паланка за 2024. годину усвојен на седници Општинског већа Општине Бачка Паланка одржаној у петак, 14. марта. 


Како се наводи у Извештају, на дан 31.12.2024. године у Центру за социјални рад евидентирано је 8595 корисника. Од броја активних корисника 1158 су деца, 752 корисника млади, 4343 корисника су одрасли и 2342 корисника су старији корисници (лица са 65 и више година старости).

Како је у свом излагању изнела Смиљана Вулетић, руководилац служби ЦСР-а, у односу на 2023. годину број предмета повећан за око 1000 више у 2024. Укупан број предмета у извештајној години био је 5713. Од овог броја 2917 предмета су материјална давања, док је 2796 предмета из области породично правне заштите и остале социјалне заштите. Вулетић је такође истакла да је у 2024. години смањен број малолетничких деликвената, повећан број пријава насиља, као и захтева за једнократну новчану помоћ.

На смештају у хранитељским породицама у 2024. години је 43 деце и то 39 деце у несродничким хранитељским породицама и 4 деце у сродничким. Хранитељске породице на територији општине Бачка Паланка су у надлежности Центра за породични смештај и усвојење у Новом Саду. Редовно преиспитивање овог облика заштите врши се два пута годишње, у априлу и октобру. Центар за социјални рад општине Бачка Паланка на својој евиденцији располаже са 16 хранитељских породица на територији општине, наводи се у Извештају.

Када су у питању деца са проблемима у понашању, укупан број деце у извештајној години је био 72, од тог броја 28 малолетника је процесуирано у прекршајном поступку, одбацивањем кривичне пријаве је обухваћен један малолетник испод 14 година, а малолетних кривично одговорних лица на евиденцији бачкопаланачког Центра за социјални рад у 2024. години било је укупно 37. Овим малолетницима изречене су различите мере од стране Вишег суда у Новом Саду – васпитни налози, васпитна мера посебне обавезе које укључују добровољни и хуманитарни рад, појачан надзор органа старатеља или упућивање у васпитно поправни дом.

Центар за социјални рад такође води евиденцију о броју случајева вршњачког насиља у основним и средњим школама. Током 2024. године број пријава ове врсте насиља је седам и то четворо деце због насиља у основној школи и троје у средњој школи.

Извештај о раду за 2024. Центра за социјални рад општине Бачка Паланка обухватио је и податке о деци жртвама насиља у породици. У току 2024. године у Центру је евидентирано 42 деце као директна жртва насиља у породици. Како се наводи у Извештају, ЦСР је предузео све неопходне мере и радње из своје надлежности. Што се тиче податка о укупном броју обраћања Центру због насиља у породици, он је у 2024. износио 295. Жртве насиља су у највећем броју особе женског пола. Како се наводи, у сваком од пријављених случајева насиља, Центар за социјални рад општине Бачка Паланка извршио је процену и обавестио Полицијску станицу и Основно јавно тужилаштво у Бачкој Паланци.

Највећи број корисника у категорији младих током 2024. године користио је саветодавне услуге Породичног саветовалишта и било укључено у послове органа старатељства везаним за поступке развода брака и вршења родитељког права. Укупан број корисника у овој категорији био је 752.

У Извештају такође стоји да је Центар за социјални рад током 2024. године предузео одређене поступкле као помоћ жртвама насиља као што су саветодавни рад у свим случајевима, подршка жртвама насиља и рад по плану услуга, материјална помоћ, упућивање жртве у друге установе ради пружања помоћи и подршке. Како наводе из Установе, починиоци насиља у највећем броју случајева су брачни или ванбрачни партнери, бивши партнери као и родитељи.

Д. Ј. Бујак

Настави са читањем

Друштво

Настављена уградња водомера са даљинским очитавањем

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Фото: ЈКП "Комуналпројект"

Јавно комунално предузеће „Комуналпројект“ наставило је са уградњом нових водомера са даљинским очитавањем у нашој општини.


До сада је у граду уграђено 1.885 водомера, али ту није урачунато 270 индивидуалних водомера, док је у Челареву извршена уградња 1.120 водомера са даљинским очитавањем. Замена старих и уградња нових водомера постаје све популарнија, јер омогућава лакше, брже и прецизније очитавање потрошње воде.

-То су LoRa водомери чија уградња представља континуирани процес рада нашег предузећа. Ограничени смо буџетским средствима и тренутно немамо довољно средстава за наставак уградње на селима. За уградњу ове врсте водомера морају бити испуњени одређени услови. Сем неопходних средстава, ту су и потребна одговарајућа инфраструктура, квалитет места за водомер, оспособљени радници за рад са LoRa водомерима и тако даље, рекла је за „Недељне новине“ и портал „Клик на вести“ извршна директорка ЈКП „Комуналпројект“, Јелена Којић.

Даљинским очитавањем се врши пренос података без потребе за физичким обиласком што може да има вишеструке предности.

-Прелазак на даљинско очитавање утрошене воде има разне предности. Од плаћања воде по потрошњи, мањег броја рекламација, боље контроле утрошка воде, преко брзог откривања кварова на водоводу, боље контроле губитака воде до већег поверења потрошача и ефикаснијег и бржег доласка до информација о потрошњи. Наиме, потрошач који има уграђен водомер са даљинским очитавањем може да прати потрошњу воде на дневном нивоу, наглашава Јелена Којић.

С обзиром да су честе замерке житеља наше општине на високе рачуне за комуналије, а ту спада и утрошак воде, интересовали смо се да ли становници наше општине могу самоиницијативно да купе водомер са даљинским очитавањем и да га замене.

-Становници то не могу да раде на своју руку у домаћинствима, али могу по утврђеној процедури да мењају или уграђују само индивидуалне или контролне водомере у објектима заједничког становања, додаје извршна директорка ЈКП „Комуналпројект“.

Станислав Сегеди из надлежне службе ЈКП „Комуналпројект“ каже да трошкове уградње нових водомера сноси јавно комунално предузеће, с тим што га домаћинства отплаћују на дужи временски период кроз рачун за комуналије. Цена новог LoRa водомера је око 15.000 динара на тржишту.

Једна од предности нових водомера је и повећање енергетске ефикасности, јер прецизни подаци о потрошњи воде омогућавају боље управљање ресурсима. Праћењем своје потрошње воде, грађани могу правовремено реаговати на евентуалне високе рачуне и на тај начин могу оптимизовати употребу и коришћење воде и смањити трошкове. Поред тога, ту је и допринос очувању природних ресурса.

Уградња нових водомера са даљинским очитавањем има и шири еколошки и економски оквир за одрживо коришћење воде. Унапређење оваквих система може да допринесе бољим условима живота и смањењу трошкова.

Д. З.

Настави са читањем

Najčitanije