ЈАВНИ ПОЗИВ за доделу помоћи за побољшање услова становања избеглица доделом помоћи у грађевинском материјалу и опреми
Прати нас на мрежама

Општинске вести

ЈАВНИ ПОЗИВ за доделу помоћи за побољшање услова становања избеглица доделом помоћи у грађевинском материјалу и опреми

Клик на вести

Објављено

-

На основу тачке III Решења о образовању Комисије за реализацију помоћи за побољшавање услова становања избеглица доделом помоћиу грађевинском материјалу и опреми бр. I-020-4/2024-12 од дана 06. августа 2024. године и члана 9. став 1. и 10. став 1. тачка 1) Правилника о раду Комисије за реализацију помоћи за побољшавање услова становања избеглица доделом помоћиу грађевинском материјалу и опреми (број: I-016-2/2024-1 од 12. августа 2024. године), Комисија за реализацију помоћи за побољшавање услова становања избеглица доделом помоћиу грађевинском материјалу и опреми образоване решењем бр. I-020-4/2024-12, дана 06 августа 2024. године (у даљем тексту: Комисија), на седници Комисије одржаној дана 14. августа 2024. године, расписује

ЈАВНИ ПОЗИВ

за доделу помоћи за побољшање услова становања

избеглица доделом помоћи у грађевинском материјалу и опреми

I    Корисници

Јавни позив се расписује за породице избеглица, која имају пребивалиште/боравиште на територији Општине Бачка Паланка на дан доношења Правилника о раду Комисије за реализацију помоћи за побољшавање услова становања избеглица доделом помоћиу грађевинском материјалу и опреми број: I-016-2/2024-1 (12. августа 2024. године) и имају намеру да остану да живе у локалној заједници у којој имају пребивалиште/боравиште на територији Општине Бачка Паланка.

II     Предмет Јавног позива

Предмет помоћи је побољшање услова становања избеглица доделом помоћи у грађевинском материјалу и опреми.

Помоћ је бесповратна и одобрава се за набавку грађевинског материјала и опреме неопходног за побољшање основних услова становања, при чему максимална вредност једног пакета грађевинског материјала и опреме износи до 800.000,00 динара, а минимална вредност једног пакета грађевинског материјала износи 250.000,00 динара, по породичном домаћинству корисника.

Помоћ је наменска и додељује се за завршетак започете градње или адаптацију неусловних стамбених објеката, у циљу побољшања услова становања породичних домаћинстава корисника који имају пребивалиште/боравиште на територији Општине и то: за изградњу/реконструкцију носеће конструкције (зидови, кровна конструкција), изградњу/доградњу санитарног чвора, хидроизолацију зидова, уградњу/замену зидних и подних облога, столарије, фасаде, малтерисање и увођење/замену електро и водоводних инсталација и друге радове неопходне за завршетак градње или адаптацију, а којом би се непокретност довела у стање у којем обезбеђује основне животне услове за употребу и становање.

Опрема се искључиво односи на санитарни материјал, електро и водоводни материјал и бојлере за купатило/кухињу, а не односи се на набавку намештаја и електричних кућних апарата.

Помоћ ће добити два корисника. 

 

III    Услови за избор корисника

Подносилац пријаве на јавни позив за доделу Помоћи (у даљем тексту: Подносилац пријаве) и чланови његовог породичног домаћинства треба да испуне следеће услове:

  1. избеглички статус и то:

– да имају избеглички статус и поднет захтев за пријем у држављанство Републике Србије или да им је престао статус избеглице јер су стекли држављанство Републике Србије (НАПОМЕНА: наведени услов је обавезан за Подносиоца пријаве и чланове његовог породичног домаћинства који су у статусу избеглице или су били у статусу избеглице);

  1. да имају боравиште/пребивалиште на територији Општине;
  2. да је непокретност са којом Подносилац пријаве конкурише за доделу Помоћи у својини Подносиоца пријаве или у сусвојини или заједничкој својини Подносиоца пријаве и неког од чланова породичног домаћинства који је наведен у пријави;
  3. да је непокретност из става 1. тачке 3. овог члана уписана у катастру непокретности као:
    • непокретност која је преузета из земљишних књига или
    • непокретност изграђена пре доношења прописа о изградњи или
    • непокретност изграђена на основу грађевинске дозволе, односно одобрења за градњу за коју је издата употребна дозвола или

–     непокретност уписана по Закону о озакоњењу објеката;

  1. да је непокретност из става 1. тачке 3 овог члана уписана у катастру непокретности без терета, не рачунајући при том:
  • забележбу обавезе плаћања накнаде за пренамену замљишта;
  • забележбу оптерећења непокретности заложним правом на основу уговора о кредиту у вези са предметном непокретношћу;
  • друге забележбе личних стања имаоца и правних чињеница које за исход немају престанак или пренос стварних права на предметној непокретности, као и
  • забележбу да је непокретност изграђена без одобрења за градњу, односно као непокретност изграђена са одобрењем за градњу за коју није издата употребна дозвола, под условом да се иста налази у поступку легализације, односно озакоњења који још није завршен, а на земљишту на коме се налази предметна непокретност је дозвољена индивидуална стамбена градња;
  1. да непокретност из става 1. тачке 3. овог члана не испуњава основне услове за становање и да ће се уградњом додељеног грађевинског материјала непокретност оспособити за употребу и становање;
  2. да од момента стицања избегличког статуса нису обновили, отуђили, поклонили или заменили, непокретност у Републици Србији, држави порекла и/или другој држави, а којом би могли да реше или су решили своје стамбене потребе;
  3. да не поседују у својини непокретност у држави порекла, другој држави или Републици Србији, а којом би могли да реше своје стамбене потребе, осим непокретности из става 1. тачке 3. овог члана;
  4. да немају приходе којима би могли да реше своје стамбене потребе;
  5. да нису корисници другог програма стамбеног збрињавања у процесу интеграције у Републици Србији, а којим су решили или су могли да реше своје стамбене потребе што се процењује у складу са чланом 2. став 2, осим уколико су били корисници помоћи за куповину грађевинског материјала у висини до 250.000,00 динара;
  6. да нису корисници програма стамбеног збрињавања у процесу повратка у државу порекла којим би могли да реше или су решили своје стамбене потребе;
  7. да не могу да користе непокретност у држави свог претходног пребивалишта или у другој држави;
  8. да се непокретност из става 1. тачке 3. овог члана налази на територији Општине. Непокретност из става 1. тачке 3. овог члана која је уписана у катастру непокретности као непокретност изграђена без одобрења за градњу, односно као непокретност изграђена са одобрењем за градњу за коју није издата употребна дозвола, може бити предмет овог поступка, под условом да је иста у поступку легализације, односно озакоњења и да је на земљишту на коме се налази дозвољена индивидуална стамбена градња.

Поступак легализације, односно озакоњења непокретности из става 2. овог члана мора бити завршен најкасније до доношења Предлога листе корисника за доделу Помоћи интерно расељених лица са листом корисника рангираних према реду првенства на основу испуњености услова и броја освојених бодова (у даљем тексту:Предлог листе).

Предмет овог поступка може бити и непокретност у изградњи, на основу издате грађевинске дозволе, за коју, с обзиром да није завршена, није издата употребна дозвола, у ком случају услов предвиђен ставом 1. тачка 4. овог члана, није релевантан.

IV Мерила за избор корисника

Ред првенства за доделу Помоћи утврђује се на основу броја бодова које Подносилац пријаве на Јавни позив за доделу помоћи за решавање стамбених потреба избеглица кроз набавку грађевинског материјала и опреме за побољшање услова становања (у даљем тексту: Јавни позив) оствари, а према следећим мерилима:

1) Број чланова породичног домаћинства: по члану породичног домаћинства – 10  бодова.  Максималан број бодова који се може добити на основу овог мерила износи – 50 бодова.

2) Породично домаћинство чији је члан настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије: по настрадалом или несталом члану – 20 бодова.

3) Број малолетне деце у породичном домаћинству:

(3.1) породично домаћинство до двоје малолетне деце – 10 бодова;

(3.2) породично домаћинство са троје или више малолетне деце – 20 бодова;

4) Број малолетне деце или деце на редовном школовању у једнородитељском породичном домаћинству:

(4.1) домаћинство са једним дететом – 10 бодова;

(4.2) домаћинство са двоје деце – 20 бодова;

(4.3) домаћинство са троје или више деце – 30 бодова.

5) Породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју: по породичном домаћинству – 20 бодова.

6) Стамбена ситуација Подносиоца пријаве и чланова његовог породичног домаћинства:

(6.1) породично домаћинство смештено у колективном центру – 10 бодова;

(6.2) породично домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско-санитарних услова – 20 бодова;

7) Материјални положај породичног домаћинства:

(7.1) породично домаћинство са приходима већим или у висини од 50% последње просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије по члану – 10 бодова (по породичном домаћинству);

(7.2) породично домаћинство са приходима испод 50% просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије по члану – 20 бодова (по породичном домаћинству).

Приликом бодовања пријава по тачки 7) овог члана приходи се обрачунавају по члану породичног домаћинства, а бодови додељују породичном домаћинству. Максимални број бодова који може бити додељен породичном домаћинству по овом основу је 20.

8) Смањење или губитак радне способности или телесно оштећење:

(8.1) по основу смањења или губитка радне способности Подносиоца пријаве или чланова његовог породичног домаћинства:

– ако постоји делимична радна способност – 10 бодова;

– ако постоји потпуни губитак радне способности – 20 бодова.

(8.2) по основу телесног оштећења Подносиоца пријаве или чланова његовог породичног домаћинства:

– за телесно оштећење 100% – 20 бодова;

– за телесно оштећење 90% – 15 бодова;

– за телесно оштећење 80% – 10 бодова.

Ако код истог лица постоји смањење или губитак радне способности и телесно оштећење, Комисија приликом бодовања узима у обзир оно мерило на основу кога то лице добија више бодова и бодује се по члану породичног домаћинства.

9) Болести од већег социјално–медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.), у складу са прописима о здравственој заштити: Подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства – 20 бодова (по члану домаћинства).

Ово мерило се примењује ако Подносилац пријаве или чланови његовог породичног домаћинства нису бодовани по основу тачке 8) подтач. (8.1) и (8.2) овог члана.

Уколико се Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства наведени у пријави бодују по основу болести, бодови се додељују за Подносиоца пријаве и сваког члана породичног домаћинства који има болести од већег социо-медицинског значаја.

10) Бруто површина непокретности по члану породичног домаћинства:  (10.1) до 15 м2 – 50 бодова и

(10.2) до 24 м2– 30 бодова.

Приликом примене овог мерила Комисија податке о бруто површини непокретности узима из извештаја о техничкој процени објеката из дела у коме је наведена површина условна за становање који Комисији доставља стручна служба Општине.

Уколико два или више подносилаца пријаве имају исти број бодова, предност ће имати подносилац пријаве који:

  1. има већи број малолетне деце;
  2. има већи број чланова породичног домаћинства;
  3. има трудну жену у породичном домаћинству;
  4. дуже борави на подручју општине Бачка Паланка
  5. има мање приходе по члану породичног домаћинства.

V Потребна документација

Уз пријаву на Јавни позив, која се подноси Општини. Подносилац пријаве у обавези је да достави следеће доказе:

1) Попуњен и потписан образац пријаве;

2) Фотокопију избегличке легитимације (обе стране) или решења о признавању, укидању или престанку избегличког статуса (Напомена: обавезно за Подносиоца пријаве, као и за остале чланове породичног домаћинства који су били или су и даље у статусу избеглице);

3) Фотокопију личне карте за све чланове породичног домаћинства са 16 и више година (очитана лична карта уколико је у питању нова лична карта са чипом);

4) Уверење о држављанству или фотокопију решења о пријему у држављанство Републике Србије или копију поднетог захтева за пријем у држављанство за све чланове породичног домаћинства (не односи се на лица са личном картом);

5) Изјаву оверену код надлежног органа да Подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства не поседују непокретност у Републици Србији којом могу да реше своје стамбено питање, осим предметне непокретности; да не поседују непокретност у држави порекла или другој држави, а којом би могли да реше своје стамбене потребе; да не могу да користе непокретност у држави свог претходног пребивалишта или другој држави; да од момента стицања избегличког статуса нису обновили, отуђили, поклонили или заменили непокретност у Републици Србији, држави порекла или у другој држави, а којом би могли да реше своје стамбене потребе; да нису корисници другог стамбеног програма у процесу интеграције у Републици Србији или програма стамбеног збрињавања/обнове у процесу повратка у државу порекла, којим би могли да реше или су решили своје стамбене потребе;

6) Доказ о стамбеној ситуацији Подносиоца пријаве и чланова његовог породичног домаћинства:

– за домаћинство смештено у колективном центру – потврда повереника;

– за домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско санитарних услова – изјава оверена код надлежног органа;

7) Доказ о приходима:

– Потврда о незапослености из Националне службе за запошљавање за незапослене чланове породичног домаћинства регистроване у Националној служби за запошљавање, и то у месецу који претходи месецу подношења пријаве на Јавни позив; у случају да се ради о незапосленом члану породичног домаћинства који није регистрован код Националне службе за запошљавање, потребно је доставитили личну изјаву оверену код надлежног органа да је незапослен и да нема примања нити друге повремене или привремене приходе;

– Уколико подносилац пријаве или члан породичног домаћинства остварују повремене или привремене приходе, потребно је доставити личну изјаву оверену код надлежног органа о висини повремених и привремених нето прихода.

– Потврда послодавца о висини примања у месецу који претходи месецу подношења пријаве на Јавни позив – за запослене чланове породичног домаћинства;

– Чек од пензије за месец који претходи месецу подношења пријаве на Јавни позив (односи се и на пензију из Републике Србије и на пензију из земље порекла), односно потврда надлежне службе; у случају да Подносилац пријаве или члан његовог породичног домаћинства не остварује приходе од пензије потребно је доставити личну изјаву оверену код надлежног органа да лице не остварује приходе на име пензије у Републици Србији, земљи порекла и/или другој држави;

8) За чланове породичног домаћинства узраста 15 до 26 година – доказ о школовању; уколико ови чланови породичног домаћинства нису на школовању потребно је доставити доказе наведене у тачки 7) овог става (докази о приходима);

9) Доказ за породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју – решење Комисије за категоризацију деце или мишљење интер-ресорне комисије за децу са телесним инвалидитетом или сметњама у развоју;

10) Доказ о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу – решење надлежне комисије о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу за члана породице са инвалидитетом;

11) Доказ о постојању болести од већег социо-медицинског значаја, не старији од годину дана (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.);

12) За једнородитељску породицу прилаже се:

– потврда о смрти брачног друга;

– решење надлежног суда о проглашењу несталог лица за умрло;

– извод из матичне књиге рођених за децу без утврђеног очинства;

– пресуда о разводу брака или доказ о поверавању малолетног детета или деце (уколико у пресуди о разводу брака није одлучено о поверавању детета или уколико се ради о ванбрачним партнерима чија је заједница престала да траје), а уз оба доказа потребно је приложити изјаву Подносиоца пријаве оверену од стране надлежног органа да се Подносилац пријаве непосредно брине о детету и да самостално обезбеђује средства за издржавање, да други родитељ не учествује или недовољно учествује у тим трошковима, а да, у међувремену,

Подносилац пријаве није засновао брачну или ванбрачну заједницу;

13) Лист непокретности не старији од месец дана за предметну непокретност;

14) Потврду надлежног органа/организације за члана породичног домаћинства који је настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије;   

15) Дозволу за градњу или уколико је непокретност уписана у катастру непокретности као непокретност изграђена без одобрења за градњу, односно као непокретност за коју није издата употребна дозвола, потребно је доставити потврду надлежног органа о поднетом захтеву за легализацију, односно озакоњење и уверење надлежног органа да се земљиште на коме је изграђен објекат налази у подручју предвиђеном за индивидуалну стамбену градњу

(важећа информација о локацији);

16) Доказ о легализацији, односно озакоњењу непокретности из члана 3. става 2. овог правилника, потребно је доставити најкасније до доношења Предлога листе, а по позиву Комисије за доставу наведеног доказа.

17) Изјаву да су подносилац захтева и чланови његовог породичног домаћинства сагласни да Комисија, за потребе поступка, може извршити увид, прибавити и обрадити личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција, који су неопходни у поступку одлучивања. Наведену изјаву није потребно оверавати код јавног бележника, а потписују је подносилац захтева и сви пунолетни чланови породичног домаћинства, док за малолетне чланове домаћинства изјаву потписују родитељ, односно старатељ.

Докази из става 1. овог члана подносе се у фотокопији, с тим да Комисија може од Подносиоца пријаве на Јавни позив тражити оригинална документа на увид.

Поред доказа наведених у ставу 1. овог члана, Комисија може од Подносиоца пријаве тражити и друге неопходне доказе ради утврђивања чињеница и околности потребних за доношење правилне и законите одлуке.

Наводи из изјава предвиђених ставом 1. овог члана, могу бити предмет провере од стране Комисије.

 

VI Поступак за избор корисника

За доделу Помоћи, Комисија расписује Јавни позив којим позива лица из члана 2. став 1. овог правилника да, у одређеном року од дана објављивања Јавног позива, а који не може бити краћи од 15 дана, поднесу пријаву за доделу помоћи у грађевинском материјалу и опреми намењене за завршетак или адаптацију стамбеног објекта (у даљем тексту: Пријава).

Пријаву поднету након истека рока за подношење пријава на Јавни позив, Комисија не разматра, већ исту решењем одбацује, као неблаговремену.

Пријаву у погледу које нису испуњени услови из чл. 2. и 3. правилника, Комисија не бодује, већ исту решењем одбија, као неосновану.

Уколико се на основу мишљења стручне службе Општине утврди да је бруто површина непокретности условна за становање по члану породичног домаћинства већа од 24 м2, Комисија ће решењем одбити пријаву као неосновану.

Против решења Комисије о одбијању пријаве из овог члана, заинтересовано лице може уложити жалбу Општинском већу, у року од 15 (петнаест) дана од дана достављања наведеног решења.

У погледу пријава код којих су испуњени услови из чл. 2 и 3. овог правилника, Комисија врши бодовање, у складу са мерилима из чл. 4. и 5.  правилника.

У погледу пријава које испуњавају услове, Комисија врши додатне провера података о лицима наведеним у пријави, и то у евиденцији трајних решења Комесаријата за избеглице и миграције.

На основу броја бодова које Подносилац пријаве оствари према мерилима из чл. 4. и 5. правилника, Комисија утврђује Предлог листе.

Након провере навода из приговора и утврђивања чињеничног стања, односно након истека рока за одговор на приговоре, Комисија утврђује Коначну листу корисника за доделу Помоћи (у даљем тексту: Коначна листа).

На основу Коначне листе Комисија доноси Одлуку, која се доставља лицима која су обухваћена Одлуком.

На основу Одлуке, Општина и корисник Помоћи закључују уговор о додели грађевинског материјала и опреме, по унапред одређеном моделу.

Образац пријаве као и остале информације, могу се добити у згради Општине Бачка Паланка, приземље, канцеларија бр. 10 или на бр. тел. 021/210-1131, сваким радним даном од 08-13 часова.

Документација се доставља у канцеларију бр. 10 или путем поште на адресу: Општина Бачка Паланка, Улица Краља Петра Првог бр. 16, са напоменом: „ За јавни позив за   доделу помоћи у грађевинском материјалу и опреми “.

      Пријаве са потребном документацијом се подносе у периоду од 15. августа 2024. године до 16. септембра 2024. године до 12 часова.

Председник комисије, Здравка Мерњик

Остави коментар

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Општинске вести

Шушница: У 2024. години завршили смо важне пројекте

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Претходна 2024. година била је изазовна у целом свету. Колико год ми тога били свесни или не, сва та дешавања на глобалном нивоу утичу готово на све земље, а самим тим и на све локалне самоуправе. Ипак, и у овим тешким временима, Општина Бачка Паланка, борећи се са сопственим изазовима, успела је у 2024. години да реши нека важна питања и буџетом за 2025. определи средства за реализацију и других важних пројеката.


Ако није највећи, сигурно је грађанима најбитнији пројекат партерног уређења центра Бачке Паланке. О том, али и о другим важним пројектима и питањима за „Недељне новине“ говорио је председник Општине Бачка Паланка, Бранислав Шушница.

-Уговорена вредност радова на партерном уређењу центра града била је непуних 350 милиона динара, међутим на крају ће то бити доста мање средстава него што је уговорено, јер неки радови нису могли да буду изведени, а опет смо имали неке додатне тј. како извођачи кажу, непредвиђене радове. Надам се да ће наш центар града добити неки нови оквир после 40 година, каже председник општине.

Он додаје да ће се и у 2025. години наставити са партерним уређењем, а радовима ће бити обухваћен тротоар и паркинг простор у главној улици од улице Жарка Зрењанина до Шафарикове улице. Такође, сам улаз у Дом здравља ће бити уређен у оквиру ових радова. Пројекат је направило Јавно предузеће „Стандард“, а средства у износу од 165 милиона динара финансираће се из општинског буџета.

Оно што су становници Бачке Паланке дуго чекали јесте и решавање питања бивше фабрике „Меркур“. У 2024. години продата је имовина некадашње фабрике „Меркур“. Ова вест свакако је обележила 2024. годину у Бачкој Паланци јер је комплекс саме фабрике већ дуги низ година у веома лошем стању. У јуну 2024. године, путем јавног надметања, имовину Меркура од Општине Бачка Паланка купила је фирма „Лужанка ДОО“ за 1.249.200 евра са идејом да на том месту изгради тржни центар који би запослио око 100 људи.

-Питање Меркура протеже се од 2014. године када је Општина Бачка Паланка купила објекте Меркура. Морам да нагласим баш ту чињеницу, да су купљени објекти Меркура, не и сама фабрика, јер су код нас долазили бивши радници мислећи да од тих средстава треба да добију своје заостале плате које нису исплаћене. Приликом куповине коју је обавила Општина Бачка Паланка, од тог новца који је тада исплаћен фирми Меркур, радници су требали да добију своје плате. Колико сам тренутно упознат, власник спрема документацију за рушење. У наредној 2025. очекујемо да Меркур буде срушен и да се приступи изради пројектно-техничке документације за изградњу новог објекта, нагласио је Шушница.

Општина Бачка Паланка у 2024. години имала је паузу када су у питању субвенције за побољшање енергетске ефикасности кућа и станова. Овог конкурса, које делом финансира Министарство рударства и енергетике у ошптини Бачка Паланка прошле године није било, али је буџетом за 2025. годину за ову намену предвиђено 10 милиона динара.

-Имали смо застој највише због олујног невремена које је задесило општину и нисмо могли да планирамо тако нешто јер нам је новац био потребан за решавање доста проблема насталих након невремена. Министарство рударства и енергетике додељује 10 милиона, што је укупно 20 милиона за становнике општине Бачка Паланка који желе да се пријаве за неку од мера ради побољшавања енергетске ефикасности у њиховим домовима, додаје Бранислав Шушница.

Инвестиција која је такође обележила 2024. годину јесте изградња Дневног боравка за децу и одрасле са сметњама у развоју.

-У договору са родитељима, донели смо одлуку да не журимо са отварањем, док не добијемо употребну дозволу, објекат неће бити отворен. Уложена су озбиљна средства у цео објекат, а у току је завршетак партерног уређења. Идемо ка употребној дозволи, тако да би Дневни боравак требао да почне са радом крајем јануара 2025. године, рекао је председник Шушница.

Становници насељених места општине имали су великих проблема када је у питању здравствена заштита. Лекара који желе да раде у сеоским амбулантама је све мање, неретко један лекар опште праксе ради у више села, па је током дана био доступан свега неколико сати. Општина Бачка Паланка одлучила је да лекаре мотивише тако што ће онима који се запосле на селу дати додатних 30.000 динара на плату, док је за медицинске сестре тај износ 20.000 динара. Поред тога, Општина је и ове године из буџета издвојила 25 милиона динара за дуг Дома здравља.

-Ми смо крајем 2023. године определили 20 милиона динара, како би покушали да санирамо што пре дуг Дома здравља који је настао услед тужби запослених. Крајем 2024. године за исту намену дали смо 25 милиона како би наставили смањивање дуга. Ту су у додаци на плату медицинским радницима који се определе за рад на селу како бисмо покушали да задржимо људе на селу, односно да им пружимо основну здравствену заштиту, додаје наш саговорник.

Општина Бачка Паланка једна је од ретких локалних самоуправа која и даље има своје апотеке. Санирани су дугови Дома здравља, при којима апотеке раде, а уједно је обезбеђено функционисање Дома здравља, чији је рачун био у блокади јер су га радници тужили за путне трошкове. Општина Бачка Паланка осигурала је да Дом здравља несметано може да ради и да набавља лекове за апотеке које раде у његовом саставу.

Када су у питању пројекти у 2025. години, пажњу јавности привукла је и вест да ће општина финансирати изградњу свлачионица у Обровцу, за ФК „Борац“.

-Деца тренутно тамо тренирају у тешким условима, тако да ће са овом инвестицијом деца ће бити у једном сигурном објекту, изјавио је Бранислав Шушница.

У току је и гасификација насељених места у општини Бачка Паланка. Како нам је рекао председник општине Бачка Паланка, комплетни радови у свим местима би требали бити готови до почетка грејне сезоне у 2025. години.

Д. Ј. Бујак

Настави са читањем

Општинске вести

Од 1. фебруара поскупљење комуналних услуга

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Фото: ЈКП Комуналпројект

Програмом пословања ЈКП „Комуналпројект“ за 2025. годину, који је усвојила Скупштина општине Бачка Паланка предвиђено је поскупљење комуналних услуга од 1. фебруара 2025. године. Поскупљење од 10 одсто се односи на одржавање мерних места за пијаћу воду и трошкове сахрањивања. 


На званичном сајту Општине Бачка Паланка као и на огласној табли 30. децембра објављени су кориговани ценовници за наведене комуналне услуге.

Обавештење о корекцији цена погребних услуга – сахрањивање у Бачкој Паланци и насељеним местима општине са детаљним ценовником можете погледати ОВДЕ.

Детаљан ценовник основних комуналних услуга са корекцијама цена одржавања мерног места у општини Бачка Паланка погледајте ОВДЕ.

-Планирани приходи предузећа за 2025. годину износе око 949,8 милиона динара, а планирани расходи износи нешто мање од 948,4 милиона динара. Планирана добит за 2025. годину износи 1,4 милиона динара. Следеће године је, у складу са Уредбом Владе Србије, планирано повећање зарада запослених за 8 одсто. Саставни део Програма пословања је План инвестиција из општинског буџета који износи 39,7 милиона динара без ПДВ-а, а односи се на водовод, канализацију и одржавање гробља. Од 1. фебруара 2025. године је планирано повећање цена основних комуналних услуга у граду и насељеним местима за 10 одсто. Поскупљење се односи и на одржавање мерног места за пијаћу воду и трошкова сахрана, изјавила је раније извршна директорка ЈКП „Комуналпројект“ Јелена Којић.

Редакција

Настави са читањем

Општинске вести

Санираће се кров на Римокатоличкој цркви

Клик на вести

Објављено

-

Објавио:

Фото: Недељне новине

Општинско веће је  27. децембра донело решење о опредељивању грађевинског материјала за покривање крова на Римокатоличкој цркви „Безгрешно зачеће Блажене Девице Марије“ у Бачкој Паланци.


Ради се о 1.000 комада бибер црепа добијених из робних резерви још прошле године, који се налази на депоу у Багремари. Седницом је председавао члан Општинског већа Милорад Париповић.

-Поступајући по молби Римокатоличке цркве је председник општине Бранислав Шушница 24. децембра упутио предлог Општинском већу од кога се тражи да за потребе покривања крова на Римокатоличкој цркви у Бачкој Паланци определи 1.000 комада бибер црепа. Наиме, Савет за безбедност Општине је донео одлуку да се што пре санирају Римокатоличка црква у Бачкој Паланци, као и цркве у Обровцу и Младенову. Разлог је што се налазе у близини школа, а и туда грађани пролазе. Они су то на прописан начин оградили, али то није довољно, рекао је члан Општинског већа Мита Лачански.

Поступајући по препоруци Владе Србије која се односи на послодавце који би требали да омогуће запосленима да не раде на Бадњи дан, 6. јануара, Општинско веће је донело Закључак по коме запослени у органима Општине могу да користе тај дан као нерадни.

-Определили смо се да прихватимо ту препоруку према којој православни верници који обележавају празнике по Јулијанском календару неће радити 6. јануара, рекла је начелница Општинске управе Рајка Појужина.

Пред члановима Општинског већа се нашло и усвајање Закључка о евидентирању имовине у пословним књигама на којој је Општина Бачка Паланка уписана у листовима Катастра непокретности као ималац права својине и исказивање њихове вредности у финансијским извештајима.

-Државна ревизорска институција је наложила да се непокретности на којим је уписана Општина Бачка Паланка у јавној својини евидентирају и да се у пословним књигама искаже њихова књиговодствена вредност. Овим Закључком се налаже Одељењу за финансије и буџет Општинске управе да изврши неопходна књижења, да све непокретности у јавној својини евидентира и искаже њихову књиговодствену вредност. Такође, налаже се и индиректним буџетским корисницима да са 31.12.2024. године у делу који се односи на евиденцију нефинансијске имовине исту воде у ванбиласној евиденцији као корисници с обзиром да је та имовина у јавној својини Општине, навела је Рајка Појужина.

Усвојене су и измене Правилника о ближим условима и поступку за остваривање права на накнаду трошкова за услуге персоналне асистенције које је образложила руководитељка Одељења за друштвене делатности Вера Жарковић.

-Општина Бачка Паланка се стара о задовољавању потреба грађана у области социјалне заштите и из буџета локалне самоуправе се финансирају дневне услуге у заједници, а једна од тих услуга је и персонална асистенција. Измене овог Правилника се односе на вредност радног часа услуге који се обрачунава са порезима и доприносима по нето основици за остале запослене на пословима социјалне заштите при чему се примењују коефицијент за обрачун плата медицинске сестре у установама социјалне заштите са четвртим степеном стручне спреме. Ово утврђује Центар за социјални рад, рекла је Вера Жарковић.

Општинско веће је усвојило и планове активности и финансијске планове за 2025. годину Туристичке организације Општине, Народне библиотеке „Вељко Петровић“, Установе „Културни центар“ и Установе за спорт „Тиквара“.

Д. З.

Настави са читањем

Najčitanije